Openbare lezing door André Eijkenaar

Chris Steijvers

7 Maart houden we een openbare lezing, verzorgd door André Eijkenaar. André is een bekend natuurfotograaf. Zijn foto’s van zoogdieren, insecten, planten, landschappen en natuurlijk ook vogels vinden gretig aftrek in tijdschriften en boeken. André werkt bij het Landschapsbeheer Groningen. Hij neemt daar vaak gebeurtenissen waar die de moeite van het fotograferen waard zijn. Maar ook in zijn vrije tijd trekt hij er op uit. Hij is verder actief met het beschermen van uilen. Zo is hij Regiocoördinator Groningen van de kerkuilenwerkgroep Nederland.

Tijdens zijn lezing zal hij zijn meest recente foto’s laten zien. Maar ook opmerkelijke foto’s uit zijn immens archief komen aan bod. Aan de hand van deze foto’s verteld André allerlei wetenswaardigheden over de Groninger natuur. Zijn verhaal is doorspekt met de nodige humor. Waarom gaat hij weleens in levenden lijve in een doodkist liggen? Hij zal het U op 7 maart uit leggen.

De avond is vrij toegankelijk, ook voor niet-leden.

Plaats: Dorpshuis De Drijscheer, Keiweg 1, 9661 TV Alteveer

Datum: 7 maart